THE Dogma


Home | Previous  | My Blog | ..... Read the Bible | Feedback to TMRelay (at) gmx.ch  | Page revised: 28-MAR-2014 (c) Thomas Mäder  

"And eternal life is this: to know you, the ONE true God, and him whom you sent, Yeshua the Messiah." (Joh.17:3)
"Das ist aber das ewige Leben, dass sie dich, den ALLEIN wahren Gott, und den du gesandt hast, Jeschua den Messias, erkennen." (Joh. 17:3)


This page (i.e. the text here below) is no longer updated. Please visit
My Blog https://swissthomas.wordpress.com or
My new Homepage www.swissthomas.ch for contemporary content.
.
.
Diese Seite (d.h. der Text hier unten) wird nicht mehr aktualisiert. Bitte besuchen Sie
Mein Blog https://swissthomas.wordpress.com oder
Meine neue Homepage www.swissthomas.ch für aktuellen Inhalt.
.
.


English Text
Deutscher Text

My Dogma: Yeshua (Jesus) is the Messiah - he is my Yeshua HaMashiach - he died on the cross for my sins! He is the Son of Elohim. He is the Son of Man (son of adam). He is the "sent one" (shaliach), the unique agent of his God and ours. He is the Lamb of God. He is the unblemished tzaddik (righteous one). He is the end of the law for rigtheousness to every one who believes (however he has not abolished the Law which is the Torah). He is MY rigtheousness! For that I will always thank my Jahweh, my only God and Heavenly Father, Abba!

One of the Torah-teachers came up and heard them engaged in this discussion. Seeing that Yeshua answered them well, he asked him, "Which is the most important mitzvah of them all?" Yeshua answered, "The most important is, 'Sh'ma Yisra'el, Adonai Eloheinu, Adonai echad [Hear, O Isra'el, the Lord our God, the Lord is one], and you are to love Adonai your God with all your heart, with all your soul, with all your understanding and with all your strength.' The second is this: 'You are to love your neighbor as yourself.' There is no other mitzvah greater than these." The Torah-teacher said to him, "Well said, Rabbi; you speak the truth when you say that He is one, and that there is no other besides Him." Mk.12:28-32

A MUST read for believers of Yeshua (Jesus): The Doctrine of the Trinity (Christianity's Self-Inflicted Wound) by Sir Anthony F. Buzzard and Charles F.Hunting (ISBN 978-1573093095).
P.S. See also Torah of Messiah: www.torahofmessiah.com and Restoration Fellowship: www.focusonthekingdom.org, especially the "Books" page www.focusonthekingdom.org/books.html.

Dogma

Mein Dogma: Jeschua (Jesus) ist der Messias - er ist mein Jeschua Ha Maschiach - er starb am Kreuz für meine Schuld. Er ist der Sohn von Gott (YHWH). Er ist der Menschensohn. Er ist der Gesandte und Gesalbte seines Gottes und unseres Gottes. Er ist das Lamm Gottes. Er ist der unbefleckte, perfekte Schuldlose und Gerechte. Er ist das Ende des Gesetzes zur Gerechtigkeit (aber er hat das Gesetz - die Torah - nicht aufgehoben). Er ist meine Gerechtigkeit! Dafür werde ich Jahwe, meinem einzigen Gott und Himmlischen Vater, Abba, immer dankbar sein!

Einer der Torahlehrer kam herzu und hörte dem Streitgespräch zu. Als er sah, daß Jeschua ihnen gut antwortete, fragte er ihn: »Welche ist die wichtigste Mizvah?« Jeschua antwortete ihm: »Die wichtigste ist: Schema  Jisrael Adonai Elohehnu, Adonai echad (Höre, o Jisrael, der HERR, unser Gott, der HERR ist einer), und du sollst Adonai, deinen Gott, lieben mit deinem ganzen Herzen, mit deiner ganzen Seele, mit deinem ganzen Verstand und mit deiner ganzen Kraft. Die zweite ist diese: Du sollst deinen Nächsten lieben wie dich selbst. Es gibt keine grössere Mizvah als diese beiden.« Die Torahlehrer sagten zu ihm: »Gut gesprochen, Rabbi; du sagst die Wahrheit, wenn du sagst, daß er einer ist und daß es keinen neben ihm gibt.» Mk.12:28-32

Ein MUSS-gelesen-werden Buch für Nachfolger von Jeschua (Jesus): Die Lehre von der Dreieinigkeit Gottes (Die selbst zugefügte Wunde der Christenheit) von Sir Anthony F. Buzzard und Charles F.Hunting. Bestellen bei: Bibel Center (Bestelladresse zu unterst auf der Seite)

Recommended Books / Empfohlene Bücher:

Books

Truth or Tradition


Home | Previous | Top of page | Next | Pictures

  Map IP Address   

counter customisable